مزایای بررسی منظم مایعات و تعمیر و نگهداری روتین خودرو

تعمیر و نگهداری روتین خودرو

آیا می‌دانستید تعمیر و نگهداری ساده و بررسی مایعات خودرو می‌تواند در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش طول عمر ماشین شما شود؟ در این مقاله، مزایای تعمیر و نگهداری روتین خودرو و نحوه انجام این فرآیند را توضیح خواهیم داد.

دلایل زیادی باعث می‌شود که وسیله نقلیه خود را به طور منظم نگهداری کنید، اما یک دلیل از همه بالاتر است – پول! سرویس دهی منظم به افزایش طول عمر خودرو و کارکرد روان آن کمک می‌کند.

منظور از تعمیر و نگهداری روتین خدمات خودرو چیست؟

امروزه اکثر مالکان خودرو نسبت به تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه خود حساس‌تر شده‌اند و بیشتر از آن مراقبت می‌کنند.

وقتی کسی به خدمات روتین خودرو اشاره می‌کند اولین سوال این است که “سرویس روتین شامل چه مواردی می‌شود؟” پاسخ ساده است: همه چیز، از جمله بررسی مایعات.

اگرچه ممکن است انجام این بررسی‌ها اغلب غیرضروری به نظر برسد، اما حقیقت این است که نشت مایع و سایر مشکلات ساده برای سلامت موتور خوب نیست. بعلاوه، تعمیر و نگهداری معمول باعث صرفه جویی در هزینه و در کل وسیله نقلیه می‌شود. برای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، باید هر دو ماه یک بار مایعات خودرو را چک کنید. بررسی سیالات شامل بررسی تمام مخازن است تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از سیالات نیازی به پر شدن ندارند.

همچنین باید خودرو را بررسی کنید و یک بازرسی از تمام نقاط برای بررسی نشتی انجام دهید. گاهی اوقات نشتی‌ها قابل توجه نیستند و باید کمی جستجو کنید تا آن‌ها را پیدا کنید.

هنگام جستجوی نشتی، لنت ترمز، تسمه، شلنگ، لاستیک (از جمله فشار باد لاستیک)، تیغه‌های برف پاک کن شیشه جلو، سیستم اگزوز و حتی باتری را فراموش نکنید. اینها تنها چند نمونه از اجزای مختلف موجود در بررسی مایعات هستند.

اگر در حین بررسی مایعات متوجه نشتی شدید، فوراً آن‌ها را تعمیر کنید. اگر بیش از حد منتظر بمانید، در خطر آسیب جدی به موتور یا سایر قسمت‌های خودرو قرار دارید.

تعمیر و نگهداری روتین خودرو

در تعمیر و نگهداری روتین خودرو چه چیزی گنجانده شده است؟

اگرچه اصطلاح “تعمیر و نگهداری خدمات معمول” مبهم به نظر می‌رسد، اما لیست واقعی موارد انجام شده باید به شما ایده‌ای از آنچه انجام شده ارائه دهد. به عنوان مثال، یک سرویس معمولی شامل موارد زیر است:

  • روغن و فیلتر را تعویض کنید
  • شمع‌ها را چک کنید
  • فیلتر هوا را تعویض کنید
  • مجموعه رادیاتور/فن خنک کننده را تمیز کنید
  • میله گیربکس را عوض کنید
  • بلبرینگ چرخ‌ها را بررسی کنید
  • تسمه درایو / قرقره پمپ برق فرمان را بررسی کنید
  • صفحه نمایش انژکتور سوخت را تمیز کنید
  • میزان آلایندگی لوله اگزوز را تست کنید
  • مکانیسم‌های تنظیم صندلی با کمک برق را بررسی کنید
  • پایه‌های میله تثبیت کننده جلو را تراز کنید
  • میزان مایعات را چک کنید
  • فشار هوا را تست کنید

این یک فهرست کامل و کلی از سرویس روتین خودرو را به شما نشان می‌دهد. بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است تفاوت‌های جزئی -در آنچه هر منطقه به‌عنوان روش استاندارد استفاده می‌کند- وجود داشته باشد. با این حال، اکثر خودروها ویژگی‌های مشابهی دارند.

مزایای تعمیر و نگهداری روتین خدمات خودرو

اکنون می‌دانید که خدمات معمولی شامل چه مواردی می‌شود و چه سودی برای شما دارد. با این اوصاف، هنوز سوالات زیادی بی پاسخ مانده است. در زیر خلاصه‌ای از دلایلی بیان شده است که نشان می‌دهد چرا باید سرویس روتین را انجام دهید:

عمر وسیله نقلیه را افزایش می‌دهد
خدمات روتین تضمین می‌کند که ماشین شما برای مدت طولانی‌تری بدون مشکل کار می‌کند. از آنجا که سیستم‌های حیاتی خودرو را به طور مداوم بازرسی و نگهداری می‌کنید، احتمال بروز خرابی‌های مهم را از بین خواهید برد.

در هزینه‌های تعمیر صرفه جویی می‌شود
با تعمیر منظم ماشین خود، می‌توانید در هزینه قطعات، نیروی کار و حق بیمه صرفه جویی کنید. اگرچه برخی از افراد ادعا می‌کنند که خدمات معمولی ضروری نیست، اما حقیقت این است که طول عمر وسیله نقلیه را افزایش می‌دهد. در نتیجه، نیازی به هدر دادن پول برای تعمیرات اساسی نخواهید داشت.

گارانتی خودرو معتبر نگه داشته می‌شود
انجام خدمات روتین باعث حفظ گارانتی خودروی شما می‌شود. این به شما امکان می‌دهد تحت شرایط و ضوابط مشخص شده توسط سازنده از پوشش طولانی مدت برخوردار شوید. شایان ذکر است که اگرچه بسیاری از رانندگان اهمیت خدمات روتین را نادیده می‌گیرند، اما این یکی از سودمندترین فرآیندهایی است که می توانید برای خودروی خود ارائه دهید. برخی از کارشناسان می‌گویند که انجام سرویس‌های معمول از 90 درصد خرابی‌ها جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، مطالعه‌ای که توسط Consumer Reports انجام شد نشان داد که داشتن یک ماشین خوب در مقایسه با یک وسیله نقلیه ضعیف باعث صرفه جویی در حدود 8000 دلار در طول عمر آن می‌شود. با تمام مزایای ذکر شده در بالا، شکی نیست که خدمات معمولی ارزشمند است. به عنوان یک امتیاز، ما یک روش سریع برای انجام یک بازرسی سرویس معمولی در خودرو و مایعات قرار داده‌ایم.

تعمیر و نگهداری روتین خودرو

بررسی تعمیر و نگهداری سریع روتین خودرو

این راهنما را برای انجام تعمیر و نگهداری خودرو دنبال کنید.

ابزار مورد نیاز
اینها برخی از ابزارهایی هستند که شما نیاز دارید:

  • گیج فشار لاستیک
  • تستر ولتاژ
  • مایعات لازم
  • کمپرسور هوا

فرآیند
این مراحل را برای بازرسی سریع خودرو دنبال کنید:

کاپوت را باز کنید و تمام مایعات از جمله روغن گیربکس، روغن فرمان برقی، روغن ترمز و مایع شستشو را بررسی کنید. موتور خودرو باید هنگام بررسی روغن خنک و هنگام بررسی گیربکس گرم باشد.

از تستر ولتاژ برای بررسی باتری و دینام خودرو استفاده کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد، موتور را روشن کنید و از کسی کمک بگیرید تا چراغ‌ها و نشانگرهای چراغ راهنما را بررسی کند.

سراغ لاستیک‌ها بروید و فشار را با گیج چک کنید. در کناره لاستیک، PSI توصیه شده را می‌بینید که باید آن‌ها را پر کنید. اطمینان حاصل کنید که هر لاستیک با این علامت هم‌خوانی دارد.

با استفاده از ترفند سکه، آج لاستیک‌های خودرو را بررسی کنید. به یاد داشته باشید، اگر لاستیک‌ها آج مناسبی نداشتند، در اسرع وقت لاستیک‌هایتان را تعویض کنید.

منبع: strutdaddys